Громадське обговорення щодо пониження ступеня Пальчинецької філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скориківської сільської ради Тернопільської області ( до І ступеня)
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ
Інформаційне повідомлення
про проведення громадського обговорення щодо пониження ступеня Пальчинецької філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скориківської сільської ради Тернопільської області ( до І ступеня)
1. Найменування організатора громадського обговорення - Скориківська сільська рада.
2. Мета: врахування думки жителів Скориківської громади щодо пониження ступеня Пальчинецької філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скориківської сільської ради Тернопільської області ( до І ступеня).
На сьогодні чимало жителів села Пальчинці вбачає проблему діяльності закладу тільки в намірах влади закрити школу через відсутність належної кількості учнів, тобто, наповнюваності, а, також, через великі витрати на його утримання. А тому і вирішення проблеми вбачають тільки в тому, щоб «відстояти» школу, лише б школа працювала, а в іншому випадку, на їх переконання, немає школи – немає села.
Основна проблема полягає в тому, що на сьогодні Пальчинецька школа не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів, яка для нашої громади розрахована на рівні 14 учнів. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена, виключно , на заробітну плату педагогічних працівників.
Зараз в Пальчинецькій філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів навчається 25 учнів: в першому класі – 2, другому класі - 2, третьому класі – 4, четвертому класі – 4, п’ятому -2, шостому – 0, сьомому –5, восьмому – 3, дев’ятому – 3 учні. Тобто, в середній школі є лише один клас, решта учнів навчаються за індивідуальною формою.
Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що ОТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи, хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.
Кошти, що витрачаються на утримання Пальчинецької філії, можна спрямувати на придбання сучасного обладнання для навчальних кабінетів опорної школи, де використання їх буде більш ефективним.
Та втім, головне не це. Головне – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі, є у дітей мотивація до кращих результатів у навчанні.
Завдання школи, насамперед, - давати дітям якісні знання. Уже потім це місце працевлаштування вчителів. Школа – це установа, яка фінансується з державного бюджету і повинна забезпечувати всіх дітей освітою на рівні Державного стандарту. І тут вирішальною є роль вчителя, його системна робота над підготовкою до уроків, використання на уроках проблемних і дослідницьких методів навчання, перехід від процесу наповнення учнів знаннями до процесу усвідомленого здобуття ними необхідних навичок для вирішення проблемних ситуацій, що в кінцевому підсумку й буде формуванням компетентностей.
Чому ми свідомо позбавляємо учнівську молодь с. Пальчинці можливості подискутувати зі своїми однокласниками на уроках історії, відчути командний дух під час гри у футбол, волейбол, обговорити результати дослідницької діяльності на уроках біології, створювати спільні навчальні проекти на уроках інформатики ? Що можуть зробити 2-3 учні в класі?
Тож, ті батьки, які турбуються за майбутнє своїх дітей та прагнуть забезпечити їх успішне майбутнє, надають їм можливість навчатися в закладах загальної середньої освіти в повному класі, де впевнені, що їх діти зможуть здобути якісні знання.
А якщо говорити за поширене твердження, що не має школи - не має села, то знову ж, якщо в селі залишилося настільки мало дітей, що школа стала категорично малокомплектною, то це не тому, що щось не так зі школою, чи не допрацьовує влада. Це закономірні процеси, які існують в усьому світі і в Україні зокрема, – просто немає необхідності у великій кількості людей, задіяних у сільському господарстві, тому що з’явилася нова потужна сільськогосподарська техніка та нові технології, які не потребують застосування ручної праці.
Але від цього не повинні страждати діти. Вони не повинні ні в чому уступати своїм ровесникам та мати добрий старт для дорослого життя. І тоді уродженці села зможуть продовжити добрі традиції своїх відомих земляків, які прославили рідний край своїми досягненнями та звершеннями.
3. Суб’єкт, що вніс пропозицію щодо пониження ступеня Пальчинецької філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скориківської сільської ради Тернопільської області ( до І ступеня) - відділ освіти, культури, молоді і спорту Скориківської сільської ради.
4. Строк, місце, час проведення громадських слухань – громадські слухання відбудуться в режимі онлайн (за умов карантинних обмежень) з 15.04.2021 року по 30.04.2021 року.
5. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону — Скориківська сільська рада, 47814 Тернопільська обл., Тернопільський р-н., с. Скорики, вул. Б. Хмельницького, 1б, (03543)2-61-31 E-mail.: skoriky_radaotg@ ukr.net
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 15 днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.
6. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – Скориківська сільська рада, 47814 Тернопільська обл., Тернопільський р-н., с. Скорики, вул. Б. Хмельницького, 1б, (03543)2-61-31 E-mail.: skoriky_radaotg@ ukr.net
7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Шпундер Оксана Богданівна – секретар Скориківської сільської ради.
8. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення – узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором протягом 15 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Скориківської сільської ради.
Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання щодо пониження ступеня Пальчинецької філії Скориківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скориківської сільської ради Тернопільської області ( до І ступеня)
ВИСЛОВІТЬ СВОЮ ДУМКУ, ПОДАВШИ СВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (ЗАУВАЖЕННЯ) У ПИСЬМОВІЙ ЧИ УСНІЙ ФОРМІ.